Pages

.

35th Anniversary Barbie oraz 50th Anniversary Barbie Then & Now

Jutro jadę na wakacje do Pobierowa ;) Zbierałam na ten wyjazd kilka miesięcy, udzielając korepetycji z matematyki, chodząc na nocne inwentaryzacje do marketów i pilnując kota cioci. Trochę pieniędzy przepuściłam też na lalkę... a konkretnie Barbie Basics 14 (no bo przecież akurat była, a potem już mogło jej nie być...). Ale na wyjazd starczy ;D

Dzisiaj dotarła do nas 35th Anniversary Barbie. Kupiłyśmy ją z pieniędzy zarobionych ze sprzedaży innych dziewczyn. Przedstawię też lalkę bardzo jej bliską 50th Anniversary Barbie, choć diametralnie różniącą się od niej wyglądem ;)

Lalka pozytywnie mnie zaskoczyła. Czytałam jej opis na innym blogu i tam wyglądała ona troszkę inaczej. Wiadomo nie ma dwóch identycznych lalek, ale czasem te niewielkie różnice całkowicie je odmieniają.


 35th Anniversary Barbie z 1993 roku jest reprodukcją pierwszej Barbie z 1959 roku. Co ciekawe w 1959 roku urodziła się moja mama, a w 1993 roku urodziłam się ja ;)
Fryzura trochę różni się od oryginału. Kolor włosów jest w innym odcieniu blondu, a grzywki nie tworzą małe loczki. Na środku kucyka powinna znajdować się gumka, która jednak po otwarciu pudełka odpadła. To samo stało się z ramiączkami podtrzymującymi strój. 
Brwi mojej Barbie są cienkie i spiczaste, tak jak u oryginału. Powieki w kolorze granatu, zakończone grubą kreską. Oczy lalki są koloru kremowo-białego i jak przystało na taką damę, spoglądają w bok. Ma ona muśnięte różem policzki oraz czerwone usta. Nie mogło zabraknąć czerwonych paznokciu u rąk i stóp. Barbie posiada też złote kolczyki, czarne klapeczki oraz okulary.










50th Anniversary Barbie Then & Now z roku 2008 jest bardziej nowoczesną wersją pierwszej Barbie. 
Lalka wygląda jak prawdziwa, stereotypowa Barbie. Słodka buźka, jasne blond włosy oraz mnóstwo różowych dodatków. O ile pierwsza rocznicowa Barbie wyglądem przypominała oryginał (mold vintage i ciało typu vintage, prawie identyczny strój i akcesoria) to tą lalkę łączy tylko motyw czarno-białych pasków na stroju, spojrzenie w bok i jakby ktoś chciał się uprzeć to ta fryzura ;p
Barbie ma mold Mackie oraz ciało Bellybutton. Choć nie lubię moldu Mackie (o dziwo bo lalką, w której się zakochałam w dzieciństwie była Bead Blast Barbie z moldem Mackie), to ta lalka ma bardzo przyjemną twarz. Do ciała Bellybutton chyba się nie przekonam (w dzieciństwie miałam trudność z ubieraniem spodenek na Jewel Girl Barbie i myślałam, że lalka je rozciągnie ;d).
Włosy uczesane w kucyk, nie jest on jednak zakończony lokami. Grzywka jest gęsta i sztywna. Oczy w kolorze błękitu z kaskadą rzęs. Usta w kolorze jasnego różu (czemu nie zrobili ich czerwonych?).
Strój jest dwuczęściowy z motywem czarno-białych pasków. Jest tez pokryty brokatem oraz ma różowe kokardki. Majtki przypominają spódniczkę. Dodatki to różowe okulary, różowe kolczyki, bransoletki-czarna i różowa, czarne klapki. W pudełku znajduje się też różowy telefon komórkowy, różowy grzebień oraz torebka (jest też wersja z dodatkową sukienką, koszykiem, wodą mineralną i discmanem).




Lalki są tak odmienne, że przy wspólnym zdjęciu wyglądają komicznie (spójrzcie na to pogardliwe spojrzenie starszej Baśki ;d )




Do 35th Anniversary Barbie dołączone było dodatkowe pudełko, do którego niestety się nie mieści ;) Widnieją na nim piękne stroje, które nosiły pierwsze Barbie.


W tych pustych miejscach nad i pod książeczką znajdowały się buty i okulary.

Na odwrocie pudełka znajduje się czarno-białe zdjęcie pierwszej Barbie.

A tutaj to co mieści się w książeczce umieszczonej w pudelku.




Tutaj też widzimy podobiznę pierwszej Barbie, tym razem w kolorze. W tle rysunki kultowych lalek.
Na prawo od lalki widać duży nadruk z podobizną pierwszej Barbie, a po jej lewej stronie znajduje się podobizna jej samej (zapomniałam sfotografować) ;)

Na odwrocie również zdjęcie pierwszej Barbie i podobizna tej nowoczesnej.


No comments:

Post a Comment